Bevezetjük az e-számlát!

A hatályos jogszabályoknak köszönhetően 2018.07.01-től bevezetjük az e-számlát, melynek köszönhetően remélhetőleg rengeteg papírt és nyomtatófestéket spórolhatunk meg, valamint a pénzügyi osztályunk is fellélegezhet a két hetes számlázási időszakokban.
Hogy miért is jó az e-számla? A cikkből kiderül.

A pénzügyünk – azon is belül a 3 számlázó kolléganő Andi, Anett és Kriszta – minden 2 hetes számlázási időszakban fejenként kb. 500-500 db számlát készít el, majd nyomtat, összehajt és borítékol – ez havi szinten összesen kb. 3000 db számlát jelent.

A számlák értékhatártól függően postázódnak, 100 000 Ft alatt hagyományos levélként postai úton, 100 000 Ft felett pedig futárral jutnak el a Megbízóinkhoz.

A kiküldési arány általában 50-50% posta és futáros verzióra oszlik meg, tehát az így is leterhelt futiknak még havi szinten kb. 1500 db számlát is ki kell vinniük, arról nem is beszélve, hogy a postai költségünk havi szinten átlagosan 280 ezer Ft körül mozgott.

Az e-számla bevezetését követően reméljük érezni fogjuk a pozitív változásokat. J

Az elektronikus számla előnyei:

  • Nem kell kinyomtatni.
  • Elektronikus úton továbbítható, elektronikusan tárolható.
  • A papírszámlázás költsége megspórolható.
  • A könyvelők online és naprakészen láthatják a számlákat.
  • Akár többen is hozzáférhetnek a cégek számláihoz, így megosztva az adminisztrációs teendőket.
  • Felhasználóbarát adminisztrációs kapcsolódást biztosít a cégek között.
  • Minimalizálja a számlázással együtt járó hibalehetőségeket.
  • Naprakész, és az adott törvényi szabályozásnak megfelelő, 100%-ig NAV biztos számla kiállítási folyamatot biztosít.