Mi is az a hibajegykezelő rendszer?

Az email-es hibabejelentést felváltotta a hibajegykezelő rendszer.

Szerző: Bendik Viktor

Az új rendszer lényege, hogy egy adott feladat mindig megtalálja felelősét a szabad kapacitás függvényében. Nem elhanyagolható előnye az egyszerű e-mailes rendszerrel szemben, hogy egy feladaton nem kezd el dolgozni több kolléga úgy, hogy arra nincs szükség.

A problémakezelést segíti az is, hogy a kialakított rendszerben jól nyomon követhető, hogy egy-egy kolléga mennyire túlterhelt, egyszerre hány hibajeggyel foglalkozik, melyik hol tart. A hibajegy az összes vele kapcsolatos dolgot  (e-mail, megjegyzés, csatolt fájlok) tartalmazza, így utólagosan is teljes értékűen és gyorsan lehet visszakövetni a komplett folyamatot. Ezen kívül statisztikai adatokat is le lehet kérdezni a rendszerből, mint például átlagos hiba megoldás, egy hónapban megoldott hibajegyek száma, ami segíti az osztály működését.

Az új rendszer használata már rövidtávon is világosan megmutatta, hogy a jelenlegi létszám nagy nehézségek árán tudja csak ellátni a megfelelő támogatást jelentő feladatokat. A hibajegyek száma és az átlagos lezárási idő is arra engedett következtetni, hogy több emberi erőforrásra van szükség. Ennek eredménye a mostani létszám és alap feladat leosztás. Zsolti és Alex elsődleges feladata az alkalmazás támogatás (belső használatú programok, irodai alkalmazások) és az informatikai ügyelet ellátása, míg Viktor és Gábor általános informatikai háttérrel foglalkoznak,  mint például a hálózat, tűzfal, szerverpark. Természetesen sok átfedés van a munkájukban.

A társosztályok együttműködése nélkül természetesen nem várhatjuk, hogy megfelelően fog a jövőben működni az informatika támogató szerepe. Ezért továbbra is kérjük, hogy lehetőség szerint – még ha elsőre szóban is történik -– mindig készüljön hibajegy is a hibabejelentés, vagy egy kérdés feltevésével kapcsolatban.

Előre is köszönjük, hogy fentiek figyelembevételével segítitek munkánkat!