Projektekről – A jéghegy csúcsa

Sokatokban felmerülhet a kérdés, hogy mostanában milyen projekteken dolgozik az üzletfejlesztés és a vezetőség. Regina közreműködésével most egy kis betekintést nyerhetünk a jelenlegi projektekre vonatkozóan, mert egy-egy mindenki@-ra érkező tájékoztató megszületésének hátterében bizony összetett csapatmunka, sok-sok megbeszélés, tervezés, levelezés, dokumentálás és nem utolsó sorban munka áll.

Szerző: Mezei Regina

Az idei évi fő „csapásirány” egyértelműen az informatikai rendszerünk fejlesztése / stabilizációja, valamint az őszi-téli szezon extrém forgalmára való felkészülés. Szándékosan tág megfogalmazásokat használtam, mert ezek nagyon sok és sokféle feladattal járnak.

Az idei legnagyobb IT projektünk az EPOS. A múlt év végén kiírt tender célja három új vállalatirányítási modul létrehozása a RoadNew mellett: értékesítés, számlázás és alvállalkozói elszámolás területeken. Ahhoz, hogy az új megoldások megfelelően illeszkedjenek a meglévő rendszerünkhöz és később bővíteni is lehessen őket, körültekintően meg kellett / kell alapozni a hátterét (pl. jogosultsági szabályok, adatbázis optimalizálás). Nemrég indult el a projekt programozási szakasza, ami a sok-sok tesztelés – visszajelzés – javítás – újra tesztelés után reményeink szerint még idén élesedik.

Mindemellett folyik az e-számlázás bevezetése, amellyel párhuzamosan megindíthatjuk végre a már tavaly előkészített EBOX felületet (eseti ügyfeleknek szánt online megbízási felület), így remélhetőleg nemcsak a fuvarlevéltől, de sok-sok nyomtatástól és postázástól is megkíméljük magunkat. Az új szortírozó rendszer mögött álló informatikai megoldások is bővítésre kerülnek, de fejlesztjük a futárok eszközein futó szoftvert és a WebCAS-t kiszolgáló adatkommunikációt is. Ráadásként gőzerővel dolgozunk az új adatvédelmi szabályoknak (GDPR) való megfelelésen is a megbízott ügyvédi irodával karöltve.

Az újabb arculatváltás (rebranding) során megváltoztattuk cégnevünket, egységesen árat emeltünk ügyfeleinknél, elindult az első SBL (sort-by-light) munkaállomás, modernizálódott és tulajdonost cserélt sok depónk, új bérszámfejtővel kötöttünk megállapodást, életre hívtuk saját Chatbot alkalmazásainkat, fejlesztettünk a telefonközponton, a feladó – és címzett értesítéseken, a honlapunkon és a csomagkövetési (track&trace) felületünkön, valamint kialakítottuk az egységes jogosultsági szabályokon alapuló összcéges mappastruktúrát.

Láthatjátok, hogy nagyon sok kisebb, nagyobb és/vagy komplexebb feladat fut párhuzamosan a napi „szokásos” munkamenet biztosítása mellett, amelyekről még így is azt mondhatjuk, hogy csak a „jéghegy csúcsa”. Sok dolgot ki sem tudtam most emelni, ráadásul számtalan ötlet vár még arra, hogy időt és energiát felszabadítva megvalósítsuk őket.

Mindebben számítunk a ti segítségetekre is, hiszen egy csónakban evezünk, de mindenki húzhat a lapáton. Előre is köszönjük!