A csomagolás minősége is kritikus
A nem megfelelő csomagolás számos nehézséget okozhat. Ha a csomag nem áll ellen a szortírozási-, szállítási folyamatok során fellépő fizikai hatásoknak, akkor megsérülhet, amit később jegyzőkönyveznünk kell és további feldolgozás alá kell vonni. Ez a folyamat időigényes, extra erőforrást követel meg, és jellemzően minimum egynapos késedelmet eredményez. Ezért rendszeresen edukáljuk partnereinket a megfelelő csomagolás fontosságáról. Egy megfelelő csomagolási protokoll nemcsak a csomag épségét óvja, hanem a logisztikai lánc minden szereplőjének munkáját is megkönnyíti.
Az egyeztetett kézbesítési időpont jelentősége
A futáraink rugalmas kézbesítési rendszert használnak: reggel kapott listájuk alapján ütemezik a napi küldeményeket, kétórás időintervallumokat biztosítva a címzetteknek. Ha ez az időpont nem megfelelő, lehetőség van annak módosítására, vagy a küldemény átirányítására csomagpontra vagy automatába. Mindez azonban csak akkor lehetséges, ha a feladó biztosítja az értesítési elérhetőségeket. Ezek hiányában az egyeztetés nem kivitelezhető, ami csökkenti a sikeres kézbesítés esélyét. Egyre nagyobb szerepet kapnak azok a digitális megoldások, amelyek lehetővé teszik a valósidejű nyomon követést, és a címzett számára kényelmesebben tervezhetővé teszik az átvételt.
Adatelemzéssel a hibák csökkentéséért
Az Express One-nál folyamatosan monitorozzuk a szállítási folyamatokat. Az ügyfélszolgálati panaszokat, címvalidációs hibákat és futárteljesítményt is elemezzük, hogy időben reagálhassunk a felmerülő kihívásokra. Ezek az adatok segítenek abban, hogy fejlesztési irányokat jelöljünk ki, illetve hogy hatékony oktatási és technológiai irányelveket fogalmazzunk meg. Az adatelemzésre épített döntéshozatal teszi lehetővé, hogy a hibákra ne csak időben reagáljunk, hanem előre is tudjunk tervezni. A kockázatelemzés, a minőségellenőrzés és a teljesítménymutatók összekapcsolása olyan alapot teremt, amellyel hosszútávú megelőzési stratégiák is kialakíthatók.
Innováció a jövő szolgáltatásaihoz
A következő időszakban mesterséges intelligencia alapú rendszereket tervezünk bevezetni ügyfélszolgálati területen. Ezek nem helyettesítik, hanem kiegészítik a humán erőforrást, hatékonyabb és gyorsabb kommunikációt lehetővé téve. Emellett egy új logisztikai központ kialakításán dolgozunk, amely nemcsak korszerűbb működést és nagyobb kapacitást biztosít majd, hanem új technológiai megoldásokat is alkalmaz: új szortírtechnológiával, modern linehaul kiszolgálással és egy teljesen új logisztikai koncepcióval valósul meg. Ez a beruházás egyértelműen a jövőbe mutat, és hosszú távon alapozza meg növekedésünket. A jövő logisztikájában várhatóan a kiegészítő szolgáltatásoknak, mint a csomagautomaták, a valós idejű csomagkövetés és mobilalkalmazások, egyre nagyobb szerepe lesz, hiszen ezek a címzettek számára kényelmet és rugalmasságot nyújtanak.