A Temu, Shein és Trendyol térnyerése az e-kereskedelemben

Az utóbbi időben hatalmas fellendülésen ment keresztül az e-kereskedelem, ami az elmúlt években számos változást hozott a vásárlói szokásokban és a logisztikai szolgáltatásokban egyaránt. A globális online piacterek, mint a Temu, Shein és Trendyol, egyre nagyobb teret hódítanak Magyarországon is, jelentős hatással vannak a piac működésére, ami természetesen jelentősen változtatja az e-kereskedelmi szektort, kihívást teremtve ezzel a logisztikai partnereknek.

Az e-kereskedelem átalakulása

A kínai hátterű cégek kihagyják a hagyományos nagykereskedelmi láncokat és inkább közvetlenül a gyártóktól juttatják el a termékeket a megrendelőkhöz, ami lehetővé teszi az alacsony árakat, viszont ez akár hosszabb szállítási idővel is járhat. A logisztikai szolgáltatóknak a hirtelen és gyors változásokat tekintve számos új kihívással és lehetőséggel kell szembenézniük. Az Express One partnerei között olyan nagy brand-ek szerepelnek, mint az AliExpress, a Shein, a török Trendyol, vagy a legújabb, egyben a legdinamikusabban fejlődő kínai marketplace, a TEMU. Az évek alatt ezen partnerekkel sikerült stabil, az Express One működéséhez illeszkedő megoldásokat kifejleszteni, amelyeknek köszönhetően a vásárlók egyre kényelmesebben, rugalmasabban és magasabb színvonalon tudják rendeléseiket kézhez kapni.

Növekvő rendelési volumen

Az e-kereskedelem népszerűségének következményeként a Temu, Shein és hasonló platformok forgalma jelentősen megnövekedett. 2024-ben a magyar e-kereskedelmi piac növekedését, ami 30% körüli mértékű volt, már az import kereskedelmi forgalom hajtja, élén a TEMU-val. Az Express One kínai ügyfeleinek forgalma ennél is nagyobb, közel 43%-os mértékben tudott nőni a tavalyi évben. A megnövekedett csomagmennyiség több járművet, nagyobb raktárkapacitást és fejlettebb logisztikai megoldásokat kíván. Annak érdekében, hogy a küldemények minél gyorsabban célba érhessenek, a csomagfeldolgozási és szortírozási folyamatok hatékonyabb kezelése szükséges, figyelembe véve ezen küldemények a belföldi feladású küldeményekhez képesti eltérő jellegét. A különbségek jórészt a csomagolás típusából, a küldemények feladási és rendeltetési helye közti hosszabb átfutási időből és a mennyiségekből adódó egyedi logisztikai megoldásokból állnak. Ezen eltérő logisztikai folyamatokat igénylő jellemzőket az Express One-nál közösen alakítottuk ki partnereinkkel, biztosítva ezzel, hogy a kínai rendelések teljesítését biztosító ellátási láncokba ékelve szolgáltatásunkat fenntartható, a belföldi feladású küldeményekhez közel azonos szolgáltatási színvonalat tudjunk biztosítani.

Új szállítási módok térnyerése

A vásárlók állandóan keresik a rugalmas átvételi lehetőségeket, így a csomagautomaták és csomagpontok népszerűsége is folyamatosan nő. Mivel a csomagautomaták 24 órában rendelkezésre állnak, a vásárlók akkor vehetik át rendeléseiket, amikor az számukra kényelmes. Összességében ezzel a módszerrel sokkal rugalmasabb a küldemények kézbesítése, amivel egyúttal csökkenthető a szállítási idő, a közlekedési terhelés és a szén-dioxid kibocsátás is. Az Express One folyamatosan fejleszti infrastruktúráját, hogy lépést tartson a növekvő csomagszámmal és a vásárlói igényekkel. Az adatvezérelt logisztikai rendszerek, a rugalmas kézbesítési lehetőségek, az online fizetési módok és a fejlett nyomonkövetési szolgáltatások gyorsabb és pontosabb csomagkezelést tesznek lehetővé. Emellett a városi logisztikai rendszerekben egyre inkább elterjednek az elektromos járművek és a kerékpáros futárok egyaránt.

Kézbesítési pontok népszerűsége

A futárszolgálatokra gyakorolt hatás abban is megnyilvánul, hogy az egyre növekvő csomagmennyiségekkel együtt, párhuzamosan kerülnek kialakításra újabb és újabb kézbesítési pontok. Cégünk ezekkel a rugalmas logisztikai megoldásokkal és az automatizált csomagfeldolgozási rendszer folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a csomagok gyorsan és hatékonyan jussanak el a vásárlókhoz. Az Express One évek óta dolgozik kínai és egyéb nemzetközi e-kereskedelmi cégekkel, így nagy tapasztalattal rendelkezik ezen küldemények gyors és gazdaságos kézbesítésében.

Fenntarthatóság a jövőben

A Temu, Shein és Trendyol térnyerése egyértelműen formálja az e-kereskedelmet és a csomaglogisztikát. A futárszolgálatok számára a legfontosabb cél a hatékonyság fenntartása, a fenntartható megoldások alkalmazása és a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás. Az Express One kiemelt figyelmet fordít arra, hogy hatékony, fenntartható és rugalmas megoldásokat kínáljon mind a webáruházak, mind a vásárlók számára. A növekvő csomagvolumenek mellett ez nagy kihívást jelent, az Express One olyan új, fenntartható kézbesítési megoldások alkalmazásával próbál ezen kihívásoknak eleget tenni, mint a csomagautomata – ahol az egy ponton leadott küldemények számát sűrítve hatékonyan csökkenthető a logisztika által okozott negatív környezeti hatás – vagy az elektromobilizáció, ami a kézbesítési eszközök zöldebb, károsanyag-kibocsátás mentes üzemeltetését teszi lehetővé.

Webshopot üzemeltetsz? Kérd egyedi árajánlatunkat.

Express One, áru fuvarozás hírlevél
Hírlevél feliratkozás

Nem szeretnék lemaradni a naprakész információkról!

Közösségi oldalainkon még
több érdekes tartalom elérhető!
Folyamatban...