Merre jár a csomagom? Csomagkövetés és értesítési rendszerek alkalmazása

A csomagkövető rendszerek és a megfelelő értesítések kulcsszerepet játszanak abban, hogy mindig pontosan tudjuk, hol jár a küldeményünk, mikor várhatjuk a kiszállítást, és hogyan készülhetünk fel az átvételre. Ezúttal bemutatjuk, hogyan működnek ezek a rendszerek, milyen értesítéseket kaphatunk, és hogyan segítenek ezek a funkciók abban, hogy csomagunk biztonságban és időben célba érjen.

DLS és OFD értesítési típusok

Amikor egy megbízó csomagot rögzít az Express One rendszerében és megtörténik a küldemények fizikai érkeztetése, mind a megbízó, mind a címzett számára érkezik egy e-mailes előértesítés a csomag rögzítéséről. Ebben az előértesítőben informáljuk a feleket a várható szállítási időről, amely egy 4 órás várható intervallumban kerül meghatározásra. A DLS (Data loaded into the system) értesítőt követik az OFD értesítések (Out For Delivery), amelyek a túratervezés véglegesítését követően kerülnek kiküldésre. A szállítási túraterv véglegesítésekor létrejön a futár útvonalterve, amelyet feltölt a központi rendszerbe. Ez alapján kerül kalkulálásra az, hogy az egyes csomagok kézbesítése feltehetőleg milyen időpontra esik. Ehhez a rendszer meghatároz minden küldemény esetén egy 2 órás kézbesítési időablakot, ami által a címzettek értesülnek a szállítás részleteiről.

Módosítás és adatok kezelése

Az OFD értesítés tartalmaz minden, a csomag specifikációjára igaz és a megbízó, azaz a feladó cég által engedélyezett és kért módosítási lehetőséget. Az OFD értesítésben kínált módosítási lehetőségek a háttérben egy szabályozott folyamat alapján jelennek meg. Ennek része például az is, hogy abban az esetben, ha egy nagy méretű csomag nem fog beleférni egy automatába sem, nincsen lehetőség átshiftelni a küldeményt csomagautomatába. A személyes adatok belső szabályozására is nagy hangsúlyt fektet cégünk, melyek védelme érdekében egy kódolt linken keresztül érhetők el a fontosabb, személyes adatok és szállítási információk.

Milyen formában érkezik az értesítés?

Az értesítések e-mail és SMS formájában kerülnek kiküldésre, az SMS értesítés küldés a megbízó által megrendelhető, feláras szolgáltatás, míg az e-mail az alapvető értesítési mód. Az SMS-ek száma az elmúlt időben egyre inkább csökken, ugyanis új csatornák bevezetésére is sor került, mint az intelligens chatbot. Emellett az előértesítőben kommunikálva szerepel egy újdonság is, amely egy Messenger linken keresztül engedélyezhető értesítési módszer. Ezzel a lehetőséggel, a chatbottól függetlenül, Messengeren is hozzáférhetőek a csomagváltozásról szóló információk a címzett engedélyezését követően 24 órán keresztül.

Kapcsolat a futárral

Az értesítési információk között elérhető az adott küldeményt kézbesítő futár telefonszáma is, amelyen keresztül bármikor felvehetjük vele a kapcsolatot. Emellett futárjaink real-time frissítik a csomagok helyzetét és státuszát, így mindig a legfrissebb csomagstátuszok kerülnek listázásra. A tracking felületen pedig szintén megjelenik az információ, hogy a futár a túrája során merre tart, és mennyi címzett szerepel az adott kézbesítés előtt. A rendszer lehetőséget biztosít egyedi értesítők kiküldésére is, amelyeket a futárok a kiszállítások során alkalmazhatnak, ám ez nem kötelező jellegű. Ilyen típusú egyedi értesítő lehet a futár címzett felé történő jelzése közvetlenül a kiszállítást megelőzően, 5-10-15 perccel is akár, így a címzett pontosan tudhatja az érkezési időt. Ezt a lehetőséget futáraink előszeretettel alkalmazzák, hiszen egyaránt javítja a kézbesítés hatékonyságát és növeli az ügyfél elégedettséget. Értesítési rendszerünk folyamatos fejlesztésén dolgozunk, illetve a kiértesítések során alkalmazott csatornák folyamatos színesítésére törekszünk, hogy partnereink és az ő címzettjeik is mindig naprakész és pontos információval rendelkezzenek a megrendeléseket illetően. Fontos számunkra, hogy egyaránt alkalmazkodjanak ezek az éppen aktuális szállítási módokhoz és folyamatokhoz.

Mikor érkezhet még értesítés?

Természetesen sok más esetben is fennállhat, hogy értesítés érkezik megrendelt csomagjaink állapotáról, viszont ez függ a kézbesítési címtől is. A címzettek számára például csomagpontos küldeményeink esetében az átvételi határidőhöz közeledve folyamatosan kiküldésre kerülnek lejárati értesítők, amelyek emlékeztetnek a pontos átvétel határidejére. Mindemellett át nem vett, esetleg sérült, visszaküldött vagy elveszett csomagok esetében is minden egyes státusz rögzítésre kerül az Express One rendszerében, illetve értesítés kerül kiküldésre a megbízóink számára. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mind a megrendelők, mind az ügyfelek a legaktuálisabb információkkal rendelkezzenek a csomagjaikat illetően. Az Express One csomagkövető funkciója és az értesítési rendszer sokszínűsége is ezt a célt szolgálja. Amennyiben bármiféle nehézség merülne fel a kézbesítés során, érdemes felvenni a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon keresztül munkatársainkkal, akik készséggel állnak rendelkezésre telefonon, e-ügyfélszolgálaton, valamint a chatboton egyaránt.

Webshopot üzemeltetsz? Kérd egyedi árajánlatunkat.

Express One, áru fuvarozás hírlevél
Hírlevél feliratkozás

Nem szeretnék lemaradni a naprakész információkról!

Közösségi oldalainkon még
több érdekes tartalom elérhető!
Folyamatban...