Mi a cél a találkozókon? Milyen témákra szoktál összpontosítani?
Az egyik legfontosabb célom az új ügyfelek megszerzése mellett a meglévő partnerek szolgáltatásainak bővítése, főként az Out Of Home (OOH) megoldások irányába. Sok ügyfél nem is tud ezekről az opciókról, ezért a feladatom, hogy tájékoztassam őket, bemutassam ezeknek a megoldásoknak az előnyeit. Átnézem a weboldalukat, a szállítási és értékesítési metódusaikat, és ennek fényében ajánlok személyre szabott megoldásokat. Minél több OOH lehetőséget használ egy cég, annál több vásárlót tud kiszolgálni országszerte, ezt igyekszem minden partneremnek átadni.
Hogy néz ki egy ilyen tárgyalás?
Dél és egy közé szándékosan nem szoktam időpontokat tenni, hogy legyen időm átgondolni az eddigi megbeszéléseket, átnézni az előkészített anyagokat, és felkészülni a következő találkozókra. Egy meglévő partnernél a kapcsolat már közvetlen. Ilyenkor pár perces bemelegítés után áttérünk a célra, és együtt nézzük meg, milyen lehetőségek vannak a csomagok bővítésére. Sokszor lemegyünk a raktárba, ott látom igazán, hogyan működnek a cégnél az egyes folyamatok. Az ügyfél elégedettsége számomra rendkívül fontos, ugyanis ebből is látom, mennyire volt hatékony a munkám.
Mi a különbség, amikor nem egy meglévő, hanem egy új partnert keresel meg?
Egy új partnernél természetesen formálisabban indul minden. Először is próbálok olyan helyet javasolni a beszélgetésre, ahol nincsenek zavaró tényezők, így koncentrált maradhat a tárgyalás. Fontos, hogy ne legyen túl sok résztvevő, három főnél többen már nehezebb fókuszáltan haladni. Az elején szokásosan jönnek a nyitott kérdések, hogy milyen a cégük, hogyan dolgoznak, mik a logisztikai folyamataik, majd később kitérünk a felmerülő problémákra, megoldásokra. Ezek a találkozók általában az ismerkedésről szólnak, árakról sosem beszélünk ott helyben, azok az ajánlatban jelennek meg a későbbiekben.
Hogyan készülsz fel ezekre a tárgyalásokra?
Az elmúlt tíz év értékesítési tapasztalata rengeteget segít. Már tudom, hol találok fontos infókat, hogyan építsek fel egy megbeszélést. Az e-maileket ritkán használom, kevés a visszajelzés, viszont sok webshopnál elérhető a tulajdonos vagy képviselő telefonszáma, így gyakran kezdeményezek "cold call-okat" is. A weboldalukon pedig megnézem, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, és így már előre látom, milyen kérdésekkel érdemes készülnöm. A saját cégünknél is aktívan keresem az információkat, minden részlegről van valaki, akivel kapcsolatban állok, így naprakészen látom a működésünket, akár a kárügyekről, akár a futárokról, akár a pénzügyekről legyen szó.