Az alvállalkozó depók szerepe a hatékony fuvarozásban

Az összetett fuvarozási feladatok sikerességének egyik alappillérét a kiszállítási folyamat zökkenőmentessége jelenti. Legyen szó lakossági, vagy épp vállalati igények kielégítéséről, ehhez minden esetben elengedhetetlen a megfelelő háttér. Az árufelvételt, illetve a kézbesítés feladatát ezért alvállalkozók végzik, ez a rendszer ugyanis sokkal hatékonyabb, mintha teljesen centralizált módon történne a procedúra koordinálása. A központi elosztót természetesen az Express One üzemelteti, ám a lokális fuvarozási feladatok már az alvállalkozó depókra hárulnak. Ennek tükrében jól látszik, hogy a hosszú távú elköteleződés ezekkel a partnerekkel kulcsfontosságú tényező, hiszen a folyamatos, kimagasló minőség csak így biztosítható.

Miért pont alvállalkozók?

Lényeges szempont, hogy az országos lefedettség mellett a központosított rendszer jó néhány hátulütővel bír. Rendkívül nagy kihívást jelentenének már a raktározási, szortírozási műveletek is, nem beszélve az olyan, ügyfélelégedettséget érintő folyamatokról, mint amilyen például a panaszkezelés, vagy épp a csomagátirányítási igények felügyelete. Alvállalkozó depók közbeiktatásával ezek a problémák könnyedén kiküszöbölhetők. Ezeken a partnereken keresztül kellő mértékben eloszlanak a tennivalók, hiszen a kézbesítés mellett a futárok felvételét és az autók szervizelését is ők végzik el.

Középpontban a hatékonyság

A központi logisztikai osztály precíz minőségirányítási rendszerének köszönhetően a folyamat minden elemét monitorozzák, beleértve a futárok teljesítményét is. Ebből adódóan valós idejű visszajelzéseket kapnak az alvállalkozók az esetleges fennakadásokról, így lehetőségük van az azonnali közbelépésre. A depók hozzáférnek a teljes logisztikai rendszerhez és a partnerek minden szükséges informatikai eszközt megkapnak, így a kifogástalan technikai háttér birtokában figyelmüket teljes egészében a fuvarozási folyamatokra összpontosíthatják, ezzel is növelve a hatékonyságot. Ennek a módszernek köszönhetően a változó logisztikai trendek támasztotta igények is könnyen és gyorsan lekövethetők.

Milyen nehézségekkel jár ez a rendszer?

A jól átgondolt struktúrának és a folyamatos felügyeletnek köszönhetően kiemelkedően zökkenőmentes az alvállalkozó partnerekkel történő együttműködés. Jelenleg 40 ilyen depó található az országban, ezek száma a tervek szerint tovább emelkedik majd a jövőben. Az eredményességet jól mutatja, hogy a partnerekkel a hosszú távú együttműködés a jellemző, akad olyan alvállalkozó, aki már 27 éve végzi így a tevékenységét. A legnagyobb kihívást jellemzően az ünnepi időszakok, elsősorban a karácsonyt megelőző hetek jelentik, főképp a logisztika számára. Megfelelő kapacitásnöveléssel ugyanakkor az ebből adódó akadályok is effektíven kiküszöbölhetők.

Fókuszban a folyamatos innovációk

A szállítmányozás folyamatában elengedhetetlen a kifogástalan ügyfélelégedettség, ennek fenntartásához pedig kulcsfontosságú a depók folyamatos és fenntartható fejlődése is, így természetesen az Express One erre a kérdésre is kiemelt hangsúlyt fektet. Évente két alkalommal is sort kerítünk oktatásra, ezek jellemzően 3-4 órás alkalmak, ahol részletesen bemutatásra kerülnek a különféle fejlesztések, és az informatikai rendszert érintő változások. Kulcsfontosságú az elköteleződés a menedzsment oldaláról is, ezért a felsővezetés rendszeresen ellátogat az alvállalkozói depókba, és szoros a kapcsolat a futárokkal is. Utóbbinak hatalmas jelentősége van, hiszen az ügyfelek jellemzően kizárólag velük találkoznak a kiszállítási folyamat során.

Elengedhetetlen az állandó motiváció

A folyamatosan kimagasló teljesítmény ugyanakkor kizárólag megfelelő ösztönzéssel érhető el, ezért az Express One nagy figyelmet fordít erre. Rendszeresen kiosztásra kerül az Év Depója cím, valamint az adott hónap legeredményesebb futárja is kitüntetésben részesül. Előbbi esetében nagy a verseny, hiszen itt nem csak a kézbesítési hatékonyság számít, hanem figyelembe veszik a megtett utat, a megmozgatott csomagok számát, sőt, még a káresemények mennyiségét is. Rengeteget segítenek a motiválásban az időszakos csapatépítő tréningek, futballtornák, ezek az alkalmak összekovácsolják a munkatársakat.

Éves célkitűzések

Természetesen nem csupán az alvállalkozó depók vonatkozásában, hanem központi szinten is kulcsfontosságú szempont az állandó fejlődés. Ennek alapját a célkitűzések folyamatos meghatározása adja. Ez magában foglalja a rövid- és hosszútávú fejlesztéseket, az üzletpolitikát érintő változásokat, illetve a logisztikai hálózat bővítésének kérdését is.

Fuvarozási szolgáltatásra van szükséged? Kérd személyre szóló árajánlatodat!

Express One, áru fuvarozás hírlevél
Hírlevél feliratkozás

Nem szeretnék lemaradni a naprakész információkról!

Közösségi oldalainkon még
több érdekes tartalom elérhető!
Folyamatban...