Black Friday és a karácsonyi időszak: 2024-es körkép

Mint minden évben, úgy 2024-ben is az utolsó hetek számítanak messze a legforgalmasabbnak a csomagszállítást illetően is. A kereskedők túlnyomó része ekkor éri el a legnagyobb forgalmat, ez azonban hatalmas kihívást jelent logisztikai szempontból, hiszen ilyenkor ágazatoktól függően akár 20-40%-os kereskedelmi volumenek is lebonyolódhatnak. Ez az időszak jellemzően a Black Friday napjával indul és a karácsonyt megelőző utolsó munkanapig tart, ugyanakkor a felkészülést jóval korábban el kell kezdeni.

A karácsonyi szezon alapos tervezést igényel

Míg ugyanis a vásárlók jellemzően csak november végén kezdik el megrohanni az online üzleteket, addig a nagykereskedők már ennél jóval korábban nekilátnak feltölteni a nagyáruházakat, illetve a többi viszonteladói partnert. Ez elengedhetetlen, hiszen csak így lesz megfelelő volumenű árukészlet, amivel kielégíthetők a vásárlói igények. A folyamat október elején, legkésőbb közepén indul, ekkor túlnyomórészt raklapos szállítás történik. A megnövekedett kapacitásigényt ilyenkor ráadásul tovább emelheti az esetlegesen romló időjárás és az ebből fakadó speciális eszközigények - mint amilyenek például a fűtőtestek -, nagy mennyiségű szállítása is.

Hogyan zajlik a felkészülés?

Noha ez az ünnepi időszak mindössze pár hétig tart, gyakorlatilag egész évben zajlik a zökkenőmentes lebonyolítás előkészülete. Ennek egyszerű oka van, lévén csak így tartható fenn az ügyfélelégedettség. A vásárlók, illetve a partnerek is gyakorta az ekkor szerzett tapasztalatokból ítélik meg az áruszállítás hatékonyságát és minőségét, hiszen a forgalom túlnyomó része is ilyenkor történik. A folyamatos logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően az Express One kiemelten magas minőséget nyújt, még a legforgalmasabb időszakban is. 2024-ben több új depó is nyílt az országban, például Nyergesújfaluban, Zsámbékon vagy épp Balatonkeresztúron. Minden ilyen beruházás elsődleges célja a hatékonyság növelése.

A csomagautomata és a csomagpont szerepe

Új depók nyitásával rengeteg időt meg lehet spórolni, lerövidítve a vidéki végpontok közötti munkát. Az újításoknak köszönhetően egy futár ma már átlagosan 5 perc alatt végez egy címmel, ami kiváló eredménynek mondható. Ugyanakkor a piaci trendek vizsgálata azt is mutatja, hogy egyre kisebb az igény arra, hogy a vásárló személyesen találkozzon a futárral és különösen igaz ez a nagyvárosokban. Ennél sokkal nagyobb a jelentősége a gyorsaságnak, illetve az alacsony árazásnak. Emiatt már a nyár folyamán megkezdődött a csomagautomaták telepítése, ami jövőre is folytatódni fog. Az EXO célja, hogy rövid távon meghatározó szereplővé váljon ezen a piacon is. Ugyanez a helyzet a csomagpontok kapcsán is, hiszen az átvételre azok is egy rendkívül komfortos és népszerű alternatívát jelentenek.

Együttműködés a B2B partnerekkel

A kiemelt partnerekkel folyamatos egyeztetés történik a volument illetően is, így a szükséges kapacitást könnyű hozzáigazítani az igényekhez. A magasabb csomagszám kiszolgálása érdekében szezonális és alkalmi munkavállalók alkalmazása történik. Előbbiek betanítása a nyár végén kezdődik, segítségükkel a szezon sikeresen kinyújtható. Az alkalmi munkavállalók behívása jellemzően olyan váratlan helyzetekben történik, amikor az állandó és a szezonális létszám már nem elegendő.

Last mile delivery - középpontban az élményközpontú kézbesítés

Az áruszállítás legvégső szakasza a feldolgozó központtól a címzettig történő fuvarozás, amihez precízen szervezett raktári logisztikára és komoly mértékű erőforrásokra van szükség. A szezonra való felkészülés miatt több fővel dolgozott a nappali operáció is. Ez segített abban, hogy a kiemelt ügyfelektől bekérjük a küldeményeket, amelyeket szombaton dolgoztak fel a nappali raktárban, ezzel tehermentesítették a keddi megnövekedett mennyiségeket a szezon nyitásánál. Utóbbi oka a megemelkedett hétvégi megrendelésszám, amely feldolgozása hétfőn történik, a szállításra pedig kedden kerül sor. Az ügyfélelégedettség érdekében ilyenkor szombati munkanap elrendelése történik, amennyiben a csomagszám is indokolja azt. Ilyen esetekben a flexibilitás elengedhetetlen, illetve az élményközpontú kézbesítést segíti elő a csomag átirányítás, kézbesítés átütemezés lehetősége is. Az Express One-nál karácsonyi ajándék nem maradhat kiszállítatlanul. Az utolsó munkanapon átvizsgáljuk a teljes raktárkészletünket, és minden hátramaradt csomag esetében legjobb tudásunk szerint törekszünk arra, hogy még az ünnep előtt megkapja azt a címzett. Hiszen a mi célunk is az, hogy minden karácsonyi álom megvalósulhasson.

Webshopot üzemeltetsz? Kérd egyedi árajánlatunkat.

Express One, áru fuvarozás hírlevél
Hírlevél feliratkozás

Nem szeretnék lemaradni a naprakész információkról!

Közösségi oldalainkon még
több érdekes tartalom elérhető!
Folyamatban...