Nagyon fontos odafigyelnünk a küldemény tömegének precíz megadására, bár a feladáskor ezt általában nem ellenőrzik a futárok - kivéve persze, ha kirívóan nagy az eltérés -, a fizikai érkeztetéskor lemérik a csomagokat és ha azok átlépik a megengedett határokat, a rendszer visszatartja azt a kiszállítástól. Ez elengedhetetlen, hiszen egy túlméretes küldemény például nem fér be az automata rekeszébe sem, de ez az áruszállítás optimalizálása miatt is lényeges szempont. Súly, illetve méretproblémás csomagok esetében nem tudja logisztikai szolgáltató teljesíteni a megbízást ilyen esetekben visszaszállításra kerül a csomag a megbízás során berögzített visszaküldési címre. Ez azonban problémát okoz mindkét félnek és magának a futárcégnek is, ezért a legtöbbször inkább e-mail értesítő kiküldése történik a címzettnek. Ebben szerepel, hogy technikai okok miatt az automatába, csomagpontra történő kiszállítás nem lehetséges és a megfelelő alternatívák kiválasztásával rendelkezhetünk, hol kívánjuk átvenni a küldeményt. A saját, Express One automaták mellett választható ilyenkor Alzabox, OMV kút, Packeta pontok is, a kényelem jegyében. Ezzel a módszerrel elkerülhetők a kellemetlenségek és nem sérül az 1 napos csomagküldés sem.